Χρειάζεται το
παιδί μου εργοθεραπεία;
Ερωτηματολόγιο προς
τους γονείς με βρέφη και παιδιά 0-2 ετών
Χρειάζεται το μωρό μου
αξιολόγηση εργοθεραπείας;
Εάν
το μωρό σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, μιλήστε σε
έναν εργοθεραπευτή.
Ξαφνιάζεται
εύκολα (φυσιολογικό για 0-3 μηνών).
Ελαττωμένος
μυϊκός τόνος.
Όταν κλαίει δε μπορεί να σταματήσει εύκολα,
ανήσυχο.
Δε μπορεί να
φέρει τα δύο χέρια μαζί και να κάνει παλαμάκια ή να χτυπήσει μαζί δύο
παιχνίδια.
Με
δυσκολία γυρίζει μπρούμυτα –ανάσκελα (ρολάρει), μπουσουλάει κάθεται ή στέκεται.
Παράγει
ήχους με δυσκολία.
Δεν
εξερευνά το περιβάλλον.
Δε
μπορεί να χτίσει ένα πύργο με τουβλάκια.
Έχει
συχνά τα χέρια του κλειστά (μεγαλύτερο των 6 μηνών).
Δεν
του αρέσει να βρίσκεται μπρούμυτα.
Δεν
του αρέσει η επαφή με το νερό.
Τεντώνεται
όταν το κρατάνε αγκαλιά, δεν του αρέσει.
Δεν
του αρέσει να του αλλάζουν πάνες ή ρούχα.
Δυσκολίες
με το θήλασμα και γενικά με το φαγητό.
Έχει
δυσκολίες με τον ύπνο, δε μπορεί να ησυχάσει.
Ερωτηματολόγιο προς
τους γονείς με παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών)
Χρειάζεται το μωρό μου αξιολόγηση
εργοθεραπείας;
Εάν
το μωρό σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, μιλήστε σε
έναν εργοθεραπευτή.
Αρνείται να παίξει με παιχνίδια της ηλικίας του ή να αυτοεξυπηρετηθεί.
Ελαττωμένος μυϊκός τόνος, φαίνεται αδύναμο.
Αδέξιο, πέφτει εύκολα και συχνά.
Πέφτει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα και έχει δυσκολία στο να υπολογίζει τη
θέση του σώματος του σε σχέση με το περιβάλλον.
Σπάει εύκολα τα παιχνίδια ή τα κραγιόνια του.
Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια ή να ανεβαίνει σε ψηλά
αντικείμενα.
Έχει δυσκολία να ζωγραφίζει μέσα στις γραμμές, να κάνει παζλ ή να κόβει
με το ψαλίδι.
Η ανάπτυξη λόγου και ομιλίας έχει καθυστέρηση.
Υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει.
Δεν του αρέσει να είναι μπρούμυτα.
Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο μαλλιών και νυχιών, αγκαλιές και
φιλιά.
Είναι υπερευαίσθητο στις μυρωδιές, γεύσεις, θορύβους ή άγγιγμα.
Αποφεύγει την παιδική χαρά.
Έχει δυσκολίες με τον ύπνο.
Ερωτηματολόγιο προς
γονείς με παιδιά προσχολικής ηλικίας (6-12ετών)
Χρειάζεται το παιδί μου
αξιολόγηση εργοθεραπείας;
Εάν
το παιδί σας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, μιλήστε σε
έναν εργοθεραπευτή.
Δε μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά και δε μπορεί να
μεταβεί στην επόμενη δραστηριότητα.
Ελαττωμένος μυϊκός τόνος, έχει την τάση να στηρίζει το κεφάλι του στα
χέρια του όταν κάθεται στο θρανίο του.
Χρειάζεται περισσότερο εξάσκηση από τα υπόλοιπα παιδιά στο να μάθει
καινούργια πράγματα.
Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς όπως το ε και το 3, δεν αφήνει αρκετό
διάστημα μεταξύ των γραμμάτων ή των λέξεων όταν γράφει.
Σπάει εύκολα τα μολύβια του ή γράφει με υπερβολική πίεση πάνω στο χαρτί.
Δεν του αρέσει να πηδάει, η κούνια ή να ανεβαίνει σε ύψη.
Δεν του αρέσει το γράψιμο, κουράζεται εύκολα στη διάρκεια σχολικής
δουλειάς.
Έχει δυσκολία στο να ακολουθεί προφορικές οδηγίες.
Υπερκινητικό, δε μπορεί να ησυχάσει.
Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση.
Δεν του
αρέσει το κολύμπι, το μπάνιο στο σπίτι, το κόψιμο μαλλιών και νυχιών, φιλιά και
αγκαλιές.
Είναι υπερευαίσθητο στις μυρωδιές, γεύσεις, θορύβους ή άγγιγμα.
Αποφεύγει τη γυμναστική ή τα σπορ.
Έχει δυσκολία στο να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας, προτιμά να παίζει
με ενήλικες ή με παιδιά μικρότερης ηλικίας.
Ερωτηματολόγιο προς
ενήλικες και γονείς ενηλίκων
Πότε χρειάζεται
αξιολόγηση εργοθεραπείας;
Εάν
εσείς ή άλλος ενήλικας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες,
μιλήστε σε έναν εργοθεραπευτή.
Δυσκολία με την ισορροπία, χάνει τον προσανατολισμό του ή και φοβάται ανελκυστήρες
και κυλιόμενες σκάλες.
Κουράζεται εύκολα, έχει την τάση να στηρίζει το κεφάλι του στα χέρια του
όταν κάθεται στο γραφείο του.
Είναι επιρρεπής σε ατυχήματα και αδέξιος σε δραστηριότητες καθημερινής
ζωής.
Δεν του αρέσει να είναι σε πλήθος ανθρώπων ή να τον ακουμπάνε (στην ουρά
για το λεωφορείο, στον κινηματογράφο ή στην αγορά).
Δεν ανέχεται να τον πλησιάζουν από πίσω ή να τον ακουμπάνε απροσδόκητα.
Δυσκολία στο να διατηρεί ρομαντικές σχέσεις, να δέχεται αγκαλιές και
φιλιά.
Έχει κακή οργάνωση στο σπίτι και στη δουλειά.
Δυσκολία στο να ακολουθεί προφορικές οδηγίες κυρίως για δραστηριότητες
που απαιτούν κίνηση (επιδιορθώματα, συναρμολογήσεις, νέα σπορ).
Δυσκολία με την οδήγηση αυτοκινήτου, παρκάρισμα, αλλαγή ταχυτήτων ή με
την είσοδο σε μεγάλες λεωφόρους από πλαϊνούς δρόμους.
Ελαττωμένη
αυτοπεποίθηση.
Δε μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά και δε μπορεί να
μεταβεί στην επόμενη δραστηριότητα.